Nieuwe Mercedes-AMG E63 (2020)

Nieuwe Mercedes-AMG E63 (2020)

In de nieuwste generatie van de Mercedes-AMG E63 (2020) wordt de sportieve dynamiek gecombineerd met aanzienlijk meer hoogstaand comfort.


De centrale koelluchtinlaat in het volledig gerestylde front is opmerkelijk groter dan voorheen en omvat nu ook de specifieke AMG-grille met twaalf verticale lamellen. Samen met de smallere LED-koplampen, de karakteristieke, nog bredere wielkasten en de afgeronde motorkap met powerdomes ontstaat een compleet nieuw uiterlijk. Aan de achterzijde zijn het de nieuwe achterlichten met twee secties die in het oog springen. Ze lopen nu door in het kofferdeksel, waar ze visueel met elkaar verbonden zijn via een sierlijst in hoogglanzend chroom. Verder zijn ook de trapeziumvormige dubbele uitlaatsierstukken en diffuser nieuw.

Vanzelfsprekend is ook het interieur grondig opgefrist. Kijk maar naar de widescreen cockpit, het nieuwe AMG Performance-stuurwiel of het MBUX infotainmentsysteem met AMG-specifieke functies en displays. In het basismodel hebben de schermen een diameter van 10,25 inch, bij het S-model zitten standaard 12,25 inch displays aan boord.

De 4,0 liter V8-AMG-biturbomotor in de E63 S levert als vanouds 612 pk en een maximumkoppel van 850 Nm. Het E63 basismodel heeft een vermogen van 571 pk en een koppel van 750 Nm. Het S-model van de Limousine voltooit de sprint van 0-100 km/h in 3,4 seconden; het basismodel in 3,5 seconden. De waarden voor de Estate zijn respectievelijk 3,5 seconden (S-model) en 3,6 seconden (basismodel). Alle varianten zijn standaard voorzien van vierwielaandrijving. Geen paniek, er zit een driftmodus in! Aanpassingen aan het Adaptive Damping System zorgt dan weer voor de nodige portie comfort.

Delen

Reageer

error: Copyright 2021 NAFTE