Een vermomde M7?
BMW durft er de naam M7 niet voor gebruiken, maar eigenlijk mag deze M760Li xDrive gerust zo genoemd worden. Het ultieme topmodel van BMW concurreert met namen als Bentley en Maybach.
De naam van deze 7-reeks vat de troeven goed samen: de L staat voor een langere wielbasis, de M accentueert de sportiviteit. De aandrijfkrachten van de geavanceerde 6,6-liter V12-motor worden naar alle vier de wielen overgebracht via een state-of-the-art 8-traps Steptronic Sport automaat. Het samenspel resulteert in een krankzinnige acceleratie van 0-100 km/u in 3,9 seconden.
De BMW M760Li xDrive is uitgerust met dezelfde innovatieve rijhulpsystemen als alle varianten van de nieuwe BMW 7 Serie. De BMW Driving Assistant Plus omvat Steering en Lane Control Assist, Lane Keeping Assist met actieve bescherming voor aanrijdingen van opzij en van achter en waarschuwingsfuncties voor kruisend verkeer. Het filerijhulpsysteem – dat semi-autonoom rijden mogelijk maakt – is bruikbaar op elk type weg. De bestuurder kan eenvoudig de gedetecteerde snelheidslimieten van de Speed Limit Info opnemen in de Active Cruise Control met Stop & Go functie. De nieuwe generatie van het Surround View-systeem omvat nu ook een 3D View and Panorama View-optie.
Tot nu toe was de M6 Cabriolet de duurste BMW, maar daar komt met de introductie van deze M760Li xDrive verandering in. Het nieuwe vlaggenschip kost namelijk 242.000 euro.